• Töltsd le a Perényi Szalon Applikációját és megajándékozunk 2.000Ft értékű ajándék utalvánnyal!

Kedves Leendő Vendégünk,

köszöntelek Téged a Perényi Szalon weboldalán!

Biztos vagyok benne, hogy megtalálnod nálunk azokat a fodrász stylistokat, akikkel közösen megvalósítjátok a hozzád legközelebb álló  stílust, amiben igazán jól érzed magadat. 
Magasan képzett kozmetikusaink 10-15 éves szakmai tapasztalattal és a mai legmodernebb lézeres kozmetológiai technológiákkal várnak, amivel ma már nincs lehetetlen, legyen az szőrtelenítés, alakformálás, vagy bőrfiatalítás.

Amennyiben bármi észrevételed lenne, amit szívesen megosztanál velem, az alábbi privát elérhetőségeimen várom.

+36307294359

pa@perenyihair.com

Kép Ádám

Üdvözlettel,

Perényi Ádám

tulajdonos és ezüstkoszorús mesterfodrász

Ismerd meg az alapító, tulajdonos Perényi Ádám ezüstkoszorús mesterfodrász történetét!

Perényi Ádám 1975-ben született. Édesapja Id. Perényi György elismert szakember, oktató, akinek az elmúlt évtizedekben jelentős szerepe volt a hazai fodrászéletben. Tanulóévei alatt nemcsak a családtól, hanem más mesterektől is lehetősége volt a szakma alapjait megismerni. A Fodrász Iskola elvégzése után a családi vállalkozásban kezdett dolgozni édesapjával és bátyja ifj. Perényi György oldalán.

Ha belépsz a Perényi Szalonba, azonnal a részese leszel annak a kirobbanó lendületnek, amely az egész helyiséget áthatja. Ádám energikus, inspiratív karaktere, barátságos, közvetlen személyisége azonnal bizalmat ébreszt majd Benned, hiszen számára a vendéggel való kiemelt bánásmód ugyanolyan fontos, mint a luxus minőségű szolgáltatás.

A Gedeon bácsi-életérzés a siker titka

A hajak ma már csak az idejének egy töredékét töltik ki, mégis elismert fodrász. Perényi Ádám az aquincumi lakótelepről indult, fodrászból lett vállalkozó, majd a saját bevallása szerint a gazdasági világválság volt karrierjében a valódi fordulópont.

A pályának melyik szakaszán dől el, hogy ki az, aki marad egy szalonban alkalmazott, és ki az, aki saját szalont nyit, és márkanévvé válik?

Ez teljesen átlátható, előre tervezhető, és mindössze egyetlen dolgon múlik: azon, hogy kinek mennyi vendége van. Amikor az ember elkezd dolgozni, egyre több vendége lesz, és ha ez egy idő után elér egy kritikus számot, akkor már nem tud minden vendéget egyedül megfesteni, kell egy technikus, aki besegít.

Az én generációm kényszervállalkozóként kezdte

Fotó: Bielik István – Origo

Az én generációm az, amelyik kényszervállalkozóként kezdett széket bérelni valahol, én mégis nagyon szerencsésnek tartom magam; édesapám is fodrász, ezért valamennyire belenőttem a szakmába. Bár a szüleim soha nem erőltették, számomra egy pillanatig sem volt kérdés, hogy én is fodrász leszek. Viszont csak pár hónapig dolgoztam édesapámnál, sőt, a tanulóéveimet sem ott töltöttem.

F1010030.jpg

Tizenkilenc évesen Kanadában töltöttem egy évet, és miután hazajöttem reggeltől estig dolgoztam – viszonylag rövid idő után teljesen telt házzal. Ebbe biztosan belejátszik az, hogy mennyire jó szakember valaki, de talán ennél is fontosabbak az emberi tulajdonságok valamint az, hogy milyen jól teremt kapcsolatot a vendégekkel.

Én ma is azt mondom, hogy akkor nyisson valaki saját üzletet, ha annyi vendége van, hogy tizenkét órában megállás nélkül dolgozik. Nekem körülbelül fél évbe telt, mire bepörgött annyira az üzlet, hogy a saját lábamra álljak.

Hajshow2

Gondolom azért ez nem egyből egy belvárosi szalont jelentett…

Természetesen a legtöbben kicsiben kezdik, én 1998-ban egy lakótelepi ház aljában béreltem 12 négyzetmétert Rómaifürdőn. Eddigre már nem tudtam mindent egyedül csinálni: egy idő után a vendégeket kénytelen voltam átadni.

Először csak a mosást, aztán a festést, a melírt: egyre több dolgot csináltak a kollégáim, a végén pedig én már szinte csak vágtam – amiből pedig egyenesen következik az, hogy a vendégek sem ragaszkodnak az emberhez. Ha már egy éve mindig a kislány mossa a haját, akkor már vele is kialakul egy olyan bizalmi kapcsolat, mint korábban velem. Ekkor jön el az a pillanat, amikor a vendég azt mondja, hogy „most nem kell vágatni, csak szárítani”, és végül hozzám vágatni csak 2-3 havonta jön el, a többit a kollégáim megcsinálják neki.

 

Ilyen módon tud egy szalon vendégköre gyors ütemben szélesedni, pláne amikor már ugyanez a folyamat 2-3 évvel később az egykori tanulókkal is megismétlődik. Jelenleg a szalonban is megvan, hogy kik azok a szintű szakemberek, akikhez már mosásra festésre nem lehet bejelentkezni. Ez persze nem jelenti azt, hogy szükség esetén ne csinálnák meg ezeket is, de az alapszintű technikai munkákat már nem ők végzik.

Mennyibe került a kilencvenes évek végén elindítani egy fodrászüzletet?

Az anyai örökségemből tudtam belevágni, ez akkor mintegy 450 ezer forint volt. A pénz legnagyobb részét a berendezésre költöttem, ebből azonban sikerült egy nagyon jópofa, „trendi” dizájnt kialakítani.

IMG_3720

Augusztusban nyitottam az üzletet, de októberre már akkora sor állt előtte, hogy mondtam a tulajdonosnak: vagy eladja nekem a teljes üzletet, vagy bérelek máshol egy nagyobbat. Megegyeztünk, így kétmillió forintnyi hitelből megvásároltam az üzlet bérleti jogát.

Az üzlet híre és népszerűsége a lakótelepen nagyon gyorsan terjedt, és sikerült igazi „Gedeon bácsi-életérzést” teremtenünk. Év végére három fodrászat bezárt a lakótelepen.

IMG_7365

Készültél arra, hogy saját márkanevet építs, vagy csak magától értetődően így alakult?

Igen, tudatosan építkeztem. Azok a magyar kollégák motiváltak, akik a szakmai tudásukat tekintve világsztárok lehettek volna.

Az ő generációjuknak még senki nem tanította meg, hogy fodrásznak lenni és egy szalont menedzselni az két, teljesen különböző dolog. Nekem például öt olyan munkatársam van, akik nem fodrászok, hanem kizárólag a szalon ügyeit intézik: a marketingtől kezdve a HR-en át a beszerzésig.

Nekem volt egy balesetem, ami után fél évig nem tudtam dolgozni. Akkor tudatosult bennem, hogy üzletileg úgy kell felépítenem a szalont, hogy az akár nélkülem is működhessen, bár számomra is veszteség, hogy nem vágok már hajat, ugyanakkor szerencsére én a menedzsment részét is ugyanúgy tudom élvezni.

Hogyan települtél át a Római partról a Belvárosba?

1999-ben, egy videoklip-forgatáson ismerkedtem meg Kozsóval, akivel elkezdtünk együtt dolgozni. Ekkor ő már a csúcson volt, 4-5 csapata futott egyszerre, rengeteg fellépéssel és forgatással.

Minthogy az ő táncstúdiója a Dessewffy utcában volt, adta magát a lehetőség, hogy beköltözzünk ide, egy 40 négyzetméteres stúdiófodrászatba. Én pedig kapva kaptam az alkalmon, hiszen a Rómaira állandó nehézséget jelentett jó fodrászokat találni. Az én álmaimhoz is jobban illet egy belvárosi üzlethelyiség.

Egy ideig szimultán üzemelt a két üzlet, de ez így fenntarthatatlannak bizonyult, így egy bő fél év után azt az üzletet kénytelen voltam eladni.

Mikor kezdtél el saját jogon márkát építeni?

Amikor bekerültem a belvárosba, hirtelen rengeteg olyan vendégem lett, akik így vagy úgy kapcsolódtak a szórakoztatóiparhoz, rendezvényszervezéshez. 2000-ben, egy megkeresésre rendeztem meg az első saját show-mat, ami nagyon pozitív visszhangra talált. Ekkor kezdték el felkapni a nevem, az így jött ismeretségeken keresztül pedig mintegy 60-70 millió forint értékű médiafelülethez jutottam – természetesen barterben, hiszen pénzem erre soha nem lett volna.

Perényi 0003

Egy újabb áttörést 2003-ban az hozott, amikor gründoltam egy fodrászegyesületet, amit a mai napig vezetek. A Millenárison tartott bemutatkozó-rendezvényünk a mai napig az etalont jelenti a hazai szépségipar számára.

Végül pedig jött a Hajháló, az első internetes fodrászverseny, amit én szerveztem, és aminek köszönhetően 2006-ra tényleg a csúcsra értem.

Mennyit keres egy jó nevű fodrász?

Azért válaszolok erre nehezen, mert én már régóta több vállalkozást viszek, és nem a fodrászatból – még csak nem is a szalonból élek. Van egy nagykerem, ahol szépségipari alapanyagokat árulunk, de van egy szoftvercégem is, amivel különböző fejlesztéseken dolgozunk.

Ami az eredeti kérdést illeti: nagyságrendileg 500 ezer és másfélmillió forint között van az az összeg, amennyit átlagosan egy jól menő fodrászszalon hoz.

Persze rengeteg múlik az üzlet helyén, nagyságán és végső soron azon, hogy mennyi vendéget tudsz kiszolgálni. A kozmetika például többet hoz, mint a hajvágás, viszont a gépek miatt nagyon komoly beruházást igényel.

A 2008-as válság mennyire változtatta meg az üzletmenetet?

Természetesen a válság nekünk is nagyon komoly érvágás volt. Összességében azt mondhatom, hogy az én generációmban a válság csinált a vállalkozókból üzletembereket. Meg kellett értenünk, hogy néha kemény döntéseket kell meghoznunk, néha a saját életszínvonalunkból kell lejjebb adnunk ahhoz, hogy a vállalkozás ne sérüljön.

IMG_3082

Mi is többfelé kerestük a megoldást, végül sokkal több energiát fordítottunk a marketingre, a szolgáltatás színvonalára valamint a meglévő ügyfélkörünk megtartására. Azt gondolom, hogy ezt a néhány évet csak azok élték túl, akik valóban felnőttek a feladathoz.

Mostanra már túl vagytok rajta?

Azt gondolom, hogy maga a válság már elmúlt, azonban annyira megváltozott minden, hogy nem könnyű ráismerni a világra. Mintha a szállodákat keresnénk, miután a cunami visszahúzódott.

Sokan azt gondolják, hogy még nem múlt el a válság és majd jövőre jobb lesz, azonban én nem értek velük egyet. Szerintem ez már ilyen marad, nekünk pedig ehhez kell alkalmazkodnunk.

A legjobban pedig akkor járunk, ha nem panaszkodunk, hanem megyünk tovább, előre.

Forrás: www.uzletresz.hu/

Médiamegjelenések:

Na

m1-3550-07393100

á2

4848179181

m1-87934-02405000

Tekintsd meg Ádám médiamegjelenéseit az alábbi linkekre kattintva: 

Nemzeti Audiovizuális Archívum (16:07-nél)

Nesze!szer Blog

Programturizmus

Remeka

Szépségszakma.hu

Szeretlek Magyarország!

NOL.hu

FashionTime

Válasz.hu

m2-20362-06320800

rtl-75686-06060200

tv2-13050-13274900

Perényi Ádám ezüstkoszorús mesterfodrász részletes szakmai önéletrajzát ide kattintva olvashatod!

Zárásként pedig nézd meg a JukeBox Babiez Akarom Én is című slágeréhez készült klipet.

Fodrász: Perényi Ádám